Strona główna | Mapa serwisu | English version  
  
750
POLSKA > 750

Romet 750

Romet 750 - motorower produkowany od 1974 roku przez Zakłady Romet w Bydgoszczy.
Bezpośredni następca motorowerów z serii Pegaz, od których różnił się jedynie zmianami wprowadzonymi w silniku typu 017 produkowanym przez Zakłady Metalowe w Nowej Dębie. Względem poprzednika, silnika 010 zmieniono w nim układ żeber na cylindrze i głowicy dla poprawienia obiegu powietrza, zrezygnowano z automatycznego sprzęgła wprowadzając dwubiegową skrzynię biegów oraz klasyczne sprzęgło dwutarczowe pochodzące z motoroweru Romet Komar. Jedynie tarcze cierne z wkładkami korkowymi zastąpiono w nim pełnymi tarczami wykonanymi z masy ciernej. Zmiana biegów jest wykonywana lewą rękojeścią na kierownicy odpowiednią manetką , również wziętą z Komara. Z silnika zniknęły rowerowe pedały zastąpione rozrusznikiem nożnym typowo "motocyklowym". Wobec zmienionego sprzęgła i sposobu uruchamiania silnika zrezygnowano także z zaworu dekompresatora w głowicy.

Dane techniczne:


Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem
Typ silnika: 017
Srednica cylindra: 38mm
Skok tłoka: 44mm
Pojemnosć skokowa: 49,8 ccm
Stopień sprężania: 8,0
Moc nominalna: 1,7 KM
Obroty mocy nominalnej: 4800 obr./min.
Przeniesienie napędu: kołami zębatymi
Liczba biegów: 2
Ilosc oleju w skrzyni biegów: 0,5 l
Sprzęgło: dwutarczowe, mokre
Odbiór napędu: łańcuch rolkowy 1/2x4,8x100 ogniw, liczba zębów koła zdawczego 12
Instalacja elektryczna: napięcie 6V,moc 20W
Instalacja zapłonowa: iskrownik-pradnica
Masa silnika bez oleju: 10,5 kg
Gaznik: GM 12F
Paliwo: etylina 78 ( W teraźniejszych czasach PB 95), mieszana z olejem Lux 10, Lux DW lub Mixol S w stosunku 25:1
Pojemnosć zbiornika: 4l ( w tym 0,5l rezerwy)

Zdjęcia

darmowy hosting obrazków

To jest stopka